Otogarda afet bölgesi hareketliliği ; Otobüs firması 10 liraya taşıdı

E-Ticaret Şub 07, 2023 Yorum Yok

Kahramanmaraş’ta 7,7 ve 7,6 büyüklüğünde dün meydana gelen iki zelzele Kahramanmaraş, Kilis, Diyarbakır, Adana, Osmaniye, Gaziantep, Şanlıurfa, Adıyaman, Malatya ve Hatay’da Aka yıkıma yol açtı. zelzele bölgelerine gitmek isteyenler havalimanlarının yanı Dizi 15 Temmuz Demokrasi Otogarı’nın yolunu tuttu. Otogarda hem yakınlarının yanına gitmek isteyenler, hem de istekli olarak depremzedelere yardım etmek için yola çıkanlar vardı. Gönüllüler, yanlarına battaniye, mont, Besin materyalleri aldıklarını söylerken, yakınları için gidenler de daha süratli haber almak istediklerini söyledi.

Deprem bölgelerine olan seferlerin birçoğu araçların Geri gelmemesi nedeniyle gerçekleştirilemezken, bir otobüs firması da bilet fiyatlarını sembolik olarak 10 lira yaparak yolcu aldı. Otobüs firması işletmecisi Rıdvan Gülgeldi, yardım için gönderilecek materyalleri de bölgelere fiyatsız ulaştırdıklarını söyledi.

İNSANİ YARDIM ETMEK İÇİN GİDİYORUZ

Gönüllü olarak yola çıkan 24 yaşındaki Mert Cansız, “Şu Lahza Malatya’ya bilet aldık, oradan Kahramanmaraş’a yanlışsız geçmeye çalışacağız. Dünden beri yola çıkmaya çalıştık. Artık gitmeye çalışacağız. Orada yakınlarımız yok. Biz insani yardım etmek için gidiyoruz. Elimizden gelen yardımı yapacağız. Kaşkol, bere, mont, içlik soğuğa dair bir sürü şey aldık. Çocuklara vermek için çikolata aldık. Elimizden geleni yardımı yapacağız. Türkiye Fazla güç bir durumdan geçiyor” dedi.

23 yaşındaki Yunus Emre Altuntaş da, “Malatya’ya gidiyoruz. Depremzedelere elimizden geldiğince yardım etmek için. Hatay, Kahramanmaraş oralara gitmeye çalışacağız. Yanımıza, mont, uyku tulumları, bere, bot her türlü gereç aldık. Elimizden geldiğince bavul hazırladık, oradakilere teslim edeceğiz. Dün akşamdan beri bilet bulmaya çalışıyoruz. Bilet bulduğumuz için de Fazla memnunuz. Biletler 10 liraydı, ucuz yaptılar” tabirlerini kullandı.

HABER ALAMIYORUZ; mecburi GİDİYORUZ

Ailesi için Hatay’a giden Ayhan Geçman da, “Büyük bir yıkım var, Tüm yakınlar orada. Binalar çökmüş. Haber alamıyoruz. Telefonlar kapalı, internet yok. mecburi gidiyoruz. Hanım, çocuklarımız hepsi orada. Gece haber aldık fakat artık her taraf kapalı. Dayımın çocukları hepsi yıkıntı altında kalmış. Hiçbir yere yetişemiyoruz. Yollar kapalı inşallah sıhhatle yetişiriz oraya” dedi.

TERLİKLERLE KAÇMIŞLAR; önce GİDİP ORADAKİ DURUMU GÖRMEM GEREKİYOR

Hastaneye gitmek için Hatay’dan İstanbul’a gelen, zelzele olunca da tekrar Hatay’a gitmek için yola çıkan Sevda Öztürk de, “Orada sevdiklerimiz, yakınlarımız göçük altında kaldı. Hiçbir yardım oraya gitmiyor. Herkesten yardım bekliyoruz. çok sayıda meyyit var, arkadaşlarım, ailemizden de ulaşamadıklarımız var. Benim meskenim yıkılmış. Şu anda çocuklarım annemlerde kalıyor. Onlar da çadır kurmuşlar. Konuttan hiçbir şey alamıyoruz. Kaçarken terliklerle kaçmışlar. Çocuklarım da montsuz ceketsiz çıkmışlar. Birkaç Tane powerbank aldım. Öbür ne yapabilirim bilmiyorum. Biz de güç durumdayız, telaştayız, ağlamaktan Tüm gece yatamadık. Aklıma hiçbir şey gelmiyor, Evvel gidip oradaki durumu görmem gerekiyor. Biz sağ salim yetişebilecek miyiz? Birkaç yerde yollar kapalıö diye konuştu.

VALİZE DOLDURABİLDİĞİM KADAR BATTANİYE ALDIM

Hatay’da üniversite öğrencisi olan ve tatil için İstanbul’a gelen 22 yaşındaki Alper Tali de, istekli olarak Hatay’a gitmek için yola çıktı.

Tali, “Cuma günü dönmüştüm. Sonra zelzele oldu, üniversitemin istekli öğrenciye gereksinimi olduğunu öğrendim. Öğrendiğim andan beri bir halde Hatay’a gitmenin yollarını aradım. İki Tane arkadaşım yıkıntı altında kalmıştı. Kimisi akrabalarını kaybetti. Bağlantı Fazla güç gerçekleştiriyor. Hocalarımdan da kayıp olanlar var. Ben valizimle geldim üniversiteden, ona doldurabildiğim kadar battaniye, kazak, içlik falan doldurdum. O biçimde gidiyorum” sözlerini kullandı.

YARDIMLAR FİYATSIZ GÖNDERİLİYOR

Vatandaşların da yardım için getirdikleri eşyaların fiyatsız olarak bölgelere gönderildiğini belirten otobüs firması işletmecisi Rıdvan Gülgeldi de, “Dün Bayağı yoğunluk vardı. Olağan seferlerimizin dışında en az 10 ek sefer yaptık. Dün Maraş, Antep, Adana, Hatay bölgelerine toplamda ek seferler iç 20 sefer yapıldı. Bugün de Derhal derhal o denli olur diye düşünüyoruz. Genelde yardım olarak battaniye, besin, mont, ayakkabı üzere yardım eşyaları gönderiyorlar, biz de göndermeye devam edeceğiz inşallah” dedi.