Bakan Kurum: 319 bin konutu depremzedelere armağan edeceğiz

E-Ticaret Nis 26, 2023 Yorum Yok

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve Beyaz Parti İstanbul 1. Bölge Milletvekili Adayı Murat Kurum, Beykoz’da “Kas-Der Açılışı ve Kastamonulular Buluşması” programına katıldı. Kurdele keserek derneğin açılışını yapan Bakan Kurum, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın selamlarını ileterek, derneğin güzel olmasını diledi.

Bakan Kurum, Ramazan Bayramı’nı buruk geçirdiklerini Anlatım ederek, “Çünkü işte yaşadığımız asrın felaketi dediğimiz Kahramanmaraş merkezli zelzelelerde yitirdiğimiz 50 bin 400 canımızın acısı hâlâ yüreğimizde, hâlâ taptaze. İnsan insanı acısından tanırmış. İşte Bozkurt sel felaketini yaşadık ve herhalde buradaki Kastamonulu kardeşlerim de bu acıyı Fazla düzgün bilir, Fazla güzel tanırlar. O sel felaketi sonucunda Yalnızca Bozkurt değil. Bozkurt’umuz, Abana’mız, Çatalzeytin’imiz, Devrekani’miz, Derhal derhal Kastamonu’muzun Tüm ilçeleri etkilendi. Oradaki kardeşlerimiz meskenlerini ekmek kapılarını kaybettiler. Ve Yeniden her afette, her sarsıntıda olduğu üzere milletimize bir Laf verdik. Dedik ki siz üzülmeyin. Sizin canınıza bir ziyan gelmedi ya, o mallar Geri gelir. Ve daima Bir arada bir çalışma başlattık. “ dedi.

“BİZLER BOZKURT’TA KARDEŞLERİMİZİN YENİ YUVALARINI NASIL EN KISA MÜDDETTE İNŞA ETTİYSEK, zelzele BÖLGESİNDEKİ 11 VİLAYETİMİZDEKİ KONUTLARIMIZI DA ÖNCELİKLE 319 BİN KONUTUMUZU BİR YIL İÇERİSİNDE TAMAMLAYIP, DEPREMZEDE KARDEŞLERİMİZE ARMAĞAN EDECEĞİZ”

Bakan Kurum, verdikleri her kelamı tuttuklarının altını çizerek, “Dedik ki; yeni Kastamonu’yu, yeni Bozkurt’u, yeni Abana’yı, yeni Devrekani’yi, İnebolu’yu daima Birlikte inşa edeceğiz” dedik. Ve hamdolsun Bozkurt’lu kardeşlerimizin yine sıcak yuvalarına, yine bereketli dükkânlarına kavuşması için canla başla çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz. Ve işte burası, bu manzaralar o selin yıktığı Bozkurt’un meydanı. Artık yeni meydanı. Orada büsbütün dereden uzaklaştırdığımız, orada çınar ağaçlarının gölgesinde vatandaşlarımızın vakit geçireceği meydanlarıyla, dükkanlarıyla, oranın yöresel mimarisine Müsait olacak biçimiyle yer artı 2-3 sert geçmeyen konutlarıyla Birlikte milletimize verdiğimiz kelamları tutmanın şu Lahza memnunluğunu yaşıyoruz, gururunu yaşıyoruz. Hani bir insan birini sever ya. Sevmesinin bir nedeni var. Biz milletimizi seviyoruz, milletimiz de bizi seviyor, Murat kardeşini seviyor, Cumhurbaşkanımızı seviyor. İlah sizden razı olsun. Bizler Bozkurt’ta kardeşlerimizin yeni yuvalarını nasıl en kısa müddette inşa ettiysek, zelzele bölgesindeki 11 vilayetimizdeki konutlarımızı da öncelikle 319 bin konutumuzu bir Yıl içerisinde tamamlayıp, depremzede kardeşlerimize armağan edeceğiz. Tıpkı Bozkurt’ta olduğu üzere bu Laf önderimizin kelamıdır. Bu Laf Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın kelamıdır.” halinde konuştu.

“TOKATKÖYÜ’MÜZDE, BEYKOZ BELEDİYEMİZLE BİRLİKTE 776 KONUTUMUZUN YENİDEN DÜKKANLARIMIZIN TEMELLERİNİ ATTIK. SÜRATLİ BİR HALDE İNŞAATLARIMIZ YÜKSELİYOR VE KELAM VERDİĞİMİZ ÜZERE İNŞALLAH 2024 YILINDA KONUTLARIMIZIN ANAHTARLARINI TESLİM EDECEĞİZ”

Bakan Kurum Beykoz’da bütün engellemelere Karşın projelerin devam ettiğini belirterek, “Beykoz’umuzda da bütün engellemelere Karşın işte gidip bu projeyi engelleyelim, durduralım, milletin aklını çelelim, palavra yanlış sözlerle süreci baltalayalım demelerine Karşın biz vatandaşımızla el ele verdik ve Tokatköyü’müzde, Beykoz Belediyemizle Bir arada 776 konutumuzun Tekrar dükkanlarımızın temellerini attık. Süratli bir formda inşaatlarımız yükseliyor ve Laf verdiğimiz üzere inşallah 2024 yılında konutlarımızın anahtarlarını teslim edeceğiz. Bu Kıymetli bir iradedir. Tekrar Beykoz’umuzda Rüzgârlıbahçe ve Çubuklu’da 830 bin metrekarelik alanda yaklaşık 3 bin vatandaşımızın yaşadığı bir Meydan burası. 2-b pozisyonunda bulunuyor. Şu Lahza burada da çalışmalarımız süratli bir formda sürüyor. İnşallah nasıl bundan Evvel Beykozlu kardeşlerimizin mülkiyetlerine ait meseleleri çözdüysek, bu alanda da 2-b meselesini çözeceğiz, vatandaşlarımızın tapularını kendilerine davulla, zurnayla armağan edeceğiz.” dedi.

“ORADA DA DEDİLER Kİ; İŞTE BURALARI İMARA AÇACAKSINIZ, BİNALAR DİKECEKSİNİZ REZİDANSLAR YAPACAKSINIZ, YAPTIK MI, YAPMADIK, NE YAPTIK, MİLLETİN OLANI MİLLETE AÇTIK”

Mülkiyet sıkıntılarının da tahlile ulaştırılacağının altını çizen Bakan Kurum, şunları söyledi:

“Tabi diğer taraftan Tekrar İshaklı mahallemiz var. İshaklı mahallemizde 270 bin metrekare bir arazi. Burada da bin vatandaşımızın Tekrar 2-b kullanımından kaynaklı mülkiyet sorunu var. Bu alandaki meselelerin tahlili noktasında da belediyemizle, ulusal Emlak genel Müdürlüğü’müz İshaklı’da vatandaşlarımızın mülkiyet sıkıntılarını öteki mahallelerde olduğu üzere büsbütün çözeceğiz ve vatandaşlarımızın taleplerini yerine getireceğiz. Bu tapu sürecinden sonra da işte planlamaya dair Bayındırlık planları yapılacak ve vatandaşımız isterse bizle, isterse kendisi dönüşüm projesini gerçekleştirebilecek. Yeniden Gümüşsuyu 146 bin metrekarelik bir alanda bin 500 vatandaşımız yaşıyor. Ve bu bölgede de artık çalışmalarımız sona geldi. Burada da vatandaşlarımızın beklediği mülkiyet ve tapu sıkıntılarını nasıl bundan Evvel çözdüysek, birebir anlayışla çözeceğiz. Çavuşbaşı’nda, Karlıtepe’de ve Tekrar Gümüşsuyu’nda Bayındırlık planı çalışmalarımız tamamlandı ve artık ruhsat Eda sürecine başlıyoruz. Yeniden bunun yanı Dizi Beykoz’umuzun Yalıköy ve Ortabahçe mahalleleri var. orada da 300 bin metrekarelik alanda millet bahçemizi yapıyoruz. Orada da dediler ki; işte buraları imara açacaksınız, binalar dikeceksiniz rezidanslar yapacaksınız. Yaptık mı? Yapmadık. Ne yaptık? Milletin olanı millete açtık. Ve Beykoz çayırımızı vatandaşlarımızın inşallah mayıs ayında birinci etabını açacağımız ve tamamını bu Yıl bitireceğimiz biçimiyle Beykozlu kardeşlerimize armağan ediyoruz.“

“ÖNCE HAYALİNİ GÖRDÜĞÜMÜZ, SONRA HAYALİNİ KURDUĞUMUZ HER PROJE İÇİN İNANIN HER PROJE İÇİN HİÇ VAKİT KAYBETMEDEN HAREKETE GEÇİYORUZ”

“Hayalini kurduğumuz her proje için hiç vakit kaybetmeden harekete geçiyoruz” diyen Bakan Kurum, şöyle devam etti:
“İşte az Evvel KAS-DER genel Liderim dedi ki; Kastamonu’ya biz sayın bakanım gidiyoruz lakin, Anadolu yakasında oturanlar olarak uçaklar yalnızca Atatürk Havalimanı, artık işte İstanbul Havalimanı’ndan kalkıyor. Hasebiyle oraya gitmektense, hemşerilerim yoldan gitmeyi tercih ediyor. Çabucak Türk Hava Yolları Yönetim Şurası liderimizi Ahmet beyefendisi aradık, sağ olsun Çabucak dedi ki Anadolu yakasından haftada 2-3 Defa Kastamonu’ya sefer kaldıracağız. Yine az Evvel muhtarlarımızla toplanı yaptık. Rüzgârlıbahçe, Yeniden Yenimahalle’de orman sonlarıyla alakalı problemlerimiz Mevcut dedi. Aradık Orman genel Müdürümüzü, sağ olsun, Çabucak yarından itibaren o mülkiyeti tesis edecek orman kadastro çalışmalarını yapmak üzere bütün mahalleler için Beykoz’umuza kuvvetli bir grup gönderecek. Ve kadastro çalışmalarını yapacağız, hazine mülkiyetine geçireceğiz, ve orada da ulusal Emlak genel Müdürlüğü’müzle Birlikte birebir öbür mahallelerimizde olduğu üzere vatandaşımızın birinci Evvel tapusunu vereceğiz, akabinde Bayındırlık planını yapacağız ve sonra vatandaşımız ister kendisi, ister bizlerle, ister belediyemizle daima Birlikte nasıl istiyorsa o dönüşümü inşallah el ele yapıyor olacağız.” sözlerini kullandı.

“KÖYLERİMİZİN YOLUNUN YAPILMASI İÇİN DE özel İDARE’MİZE BİR 20 MİLYON LİRA KAYNAK AKTARDIK”

Bakan Kurum, belediyelerin Kastamonu için talepleri olduğunu Anlatım ederek, “Tabi Yeniden burada belediyelerimizin Kastamonu için talepleri oldu. Hepsine esasen bundan Evvel daima oluyorduk, Yine bugünün anısı için, Tekrar belediyelerimize takviye olduk. Ve köylerimizin yolunun yapılması için de özel İdare’mize bir 20 milyon lira kaynak aktardık. Orada Kastamonu’muzun köylerinde nerede gereksinim varsa, birinci etapta bunla başlayacak, özel İdare’miz akabinde da süratli bir biçimde gereksinimi kadar bir kaynağı Kastamonu’muza göndereceğiz. “ formunda konuştu.
“Taksici Koray Bıçak’ın, ‘Başkanım sizi taksiyle gideceğiniz yere bırakalım’ teklifine ise Bakan Kurum, ‘Bizim TOGG’umuz var’ karşılığını verdi”
Beykoz’ da bulunan Çiçek Taksi ’ye ziyaretlerde bulunan ve taksicilerle sohbet eden Bakan Kurum, “İstanbul Aka ve kuvvetli Türkiye’nin yürüyüşünün başladığı yerdir. Ayasofya’mız, Süleymaniye’miz, Çamlıca Camimizin semalarını süslediği Kutluçeşme’deyiz. İstanbul hem istiklaldir, hem istikbaldir. İşte biz de İstanbul’un sevdalısı Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 21 yıldır bu aziz kente aşkla, sevdayla hizmet etmekten gurur duyduk. Bu anlayışla İstanbul’umuzun her türlü afete karşı dirençli hale getirmek için emin olun canla başla belediyelerimizle birlikte, milletvekillerimizle Birlikte çalışıyoruz. Ve maksadımız Biricik bir riskli Bina kalmayana kadar her ilçede, her mahallede, her sokakta İstanbul’u için yerinde ve süratli dönüşüm diyoruz.” dedi. Bakan Kurum, taksicilerle çay içerek sohbet etti ve taksicilerin kaygılarını dinledi. Çiçek Taksi telsizinden durakta olmayan öteki Çiçek Taksi esnafına telsizden seslenen Bakan Kurum, “Allah Yar ve yardımcınız olsun. İlah kaza bela vermesin. Yolda kalmayın, İstanbul’da biliyorsunuz karda kışta Fazla yolda kaldı vatandaşımız. Biz kalmamanız için uygun temennilerimizi sizlere gönderiyoruz” sözünü kullandı. Ufuk Taksi Durağı Lideri Hayrettin Mert’e yenileme kelamı veren Kurum, Çiçek Taksi Durağı’na da bilgisayar İkram kelamı verdi. Bakan Kurum, çıkışta taksici Koray Bıçak’ın “Bakanım sizi taksiyle gideceğiniz yere bırakalım” teklifine espriyle ”Bizim Togg’umuz var.” diyerek tebessümle Karşılık verdi. Ufuk Taksi Durağı Lideri Hayrettin Mert’e yenileme kelamı veren Bakan Kurum, Çiçek Taksi Durağı’na da bilgisayar Armağan kelamı verdi.