Marmaris yaz sezonuna hazır…2 milyonun üzerinde turist bekleniyor

E-Ticaret Nis 12, 2023 Yorum Yok

Turizm kesiminin buluşma noktası şark Akdeniz Milletlerarası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMİTT) TÜYAP’ta kapılarını açtı. Geçen Yıl 110 ülkeden 33 binden Çok ziyaretçiyi ağırlayan fuara bu Yıl da rekor iştirak bekleniyor. 4 gün sürecek fuarda tatil fırsatları, erken rezervasyona yönelik kampanyalar, turist bölgelerin tanıtımı yapılıyor.

Standa gelen konukları karşılan ve ilçeyle alakalı bilgi veren Marmaris Belediye Lideri Mehmet Oktay da fuardan hoş Geri dönüşler aldıklarını Anlatım etti. Oktay, “EMİTT hem dal hem de ülkemiz için güzel olsun. Fuar bizim için Fazla Değerli zira kesim profesyonelleri ve tatile çıkmayı düşünen konuklardan âlâ Geri dönüşler alıyoruz. Bölgelerle alakalı her türlü bilgiye, merak edilenlere ulaşabiliyorlar. Bizler de sonuçta Devre devir tatile çıkıyoruz, farklı bölgeleri de inceliyoruz” diye konuştu.

ÖNÜMÜZE UMUTLA BAKIYORUZ

Yaz dönemine yönelik beklentilerinin yüksek olduğunu aktaran Oktay, “Deprem felaketinden Dolayı fuar bugüne ertelenmişti. Ulus olarak el birliğiyle birbirimize kenetlenerek bölgedeki yaraları saracağız. Biz de sorunlu günler yaşadık ancak tamamını geride bıraktık diyebiliriz. Önümüze Aka bir umutla bakıyoruz. Marmaris’in iktisadı Aka oranda turizme bağlı, yük olarak Yurt dışından konuklarımızı ağırlıyoruz. Geçen yazma hoş geçirdik bu Yıl da beklentilerimiz pek âlâ. doğal afetlerden kaynaklı her ne kadar belirli aylarda eza yaşamış olsak da bertaraf edip önümüze baktık” sözlerini kullandı.

Bu Yıl Dalaman Havalimanı’na 1 milyon 800 bin civarında yolcu geleceğini öngördüklerini anlatan Oktay, “Farklı havalimanı, kara ve deniz yolunu da düşünürsek bölgeye 2 milyonun üzerinde turist geleceğini düşünüyoruz. Turistlerin Aka kısmı Yurt dışından geleceği için de ülkemize döviz girmiş olacak” dedi.

İLK TURİST KAFİLESİ 17 MART’TA GELDİ

Hazırlıkları Aka oranda tamamladıklarını söyleyen Oktay, “Ufak tefek bakım ve tamirler devam ediyor. Mayıs ayına girmeden büsbütün Amade olacağız. Birinci uçuşlarımız 17 Mart’ta başladı, İngiltere ve İran’dan turist kabul ettik. Marmaris’ yaz dönemi da böylelikle başladı diyebiliriz. Mayıs ve sonrasında artarak devam edeceğini düşünüyoruz” diye konuştu.

YAZ DÖNEMİNİ 20 KASIM’A KADAR UZATIYORUZ

Yangınlardan kaynaklı oluşan Olumsuz imgelerin de Aka oranda silindiğini belirten Oktay, “Geçen Yıl dönem 14 Kasım’a kadar sürmüştü. Bu Yıl yapılan çalışmalar sonucunda dönemi 20 Kasım’a kadar uzattık. İlçemiz kasım ayında da Özellikle yerli konuklarımız için epey cazip. Deniz sıcaklığı, iklimi, işletmeleri, sakinliğiyle kasım ayında da Fazla keyifli tatil yapılabilir. Marmaris bu sene Fazla daha hoş; yangının Olumsuz manzaraları de Aka oranda ortadan kalktı. Gönül rahatlığıyla konuklarımız tercih edebilir. çok keyifli Vakit geçirebilecekleri hale geldi” dedi.